favoritrecept

Jag tänkte dela med mig av ett av mina (egna) favoritrecept på en jättegod och lättlagad måltid. Enjoy!

3 port.
1 lök
2 biffar (eller något annat kött, men räkna minst 2 tjocka skivor för 3 portioner)
4-5 färska champinjoner
2 dl Kelda minifraiche 5%
tomatpuré, chilisås och ketchup efter behag
salt & peppar
1 vitlöksklyfta
olja till stekning

fullkornspasta

Bryn löken i lite olja så den blir glansig och nästan helt mjuk
Skär köttet i strimlor och lägg det i pannan
Krydda med salt & peppar
Låt köttet steka tillsammans med löken tills köttet nästan är genomstekt
Skiva champinjonerna och lägg i dom i pannan, låt dem steka tillsammans med det andra några minuter
Blanda i 2 dl minifraiche och rör om
Blanda i tomatpuré, chilisås och ketchup efter eget behag (jag brukar ta mest tomatpuré och lite chilisås/ketchup)
Pressa i en vitlöksklyfta
Låt alltihopa sjuda på låg värme medan Du kokar pastan. Rör om då och då.

När pastan är klar, vänd i grytan i pastan och rör om.
Lägg upp på en tallrik och voilá! En supergod och lätt pastarätt!

Kommentarer
Postat av: simon

feeed meee!! im huuuungly!

2007-01-24 @ 11:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback