SONY förlänger This Is It med tre veckor...

SONY meddelade idag att de förlänger biovisningen av This Is It med ytterligare tre veckor. Egentligen skulle filmen bara gå två veckor på bio men när SONY insåg vilka intäkter de kunde dra in på filmen förlänger de nu visningarna. Jag tycker inte alls om det. Allt handlar bara om pengar för dessa människor, för dem är filmen en kassako som kan dra in några extra miljarder till ett företag som redan simmar i pengar. Känslan med filmen försvinner nu, idén var ju att det skulle vara precis som en konsert, något du får möjlighet att uppleva under en kort tid. En artist gör oftast högst en eller två spelningar i en stad innan turnén drar vidare. Tanken var väl att filmen skulle representera ungefär ett sådant turnérande. Nu känns det som vilken film som helst, i alla fall ur SONYs ögon. Det är så trist...

Visst känns det bra att fler människor får möjligheten att se filmen, men ville man verkligen se den hade man väl gjort det vid det här laget? Och när jag vet att SONY bara gör det för att generera pengar kan jag inte se det positiva i det. För dem handlar det inte om fansen, det handlar om intäkter. Enbart.

Jag såg den på premiären och ska se den igen på tisdag. Sen räcker det för min del. Det var en otroligt jobbig upplevelse att se den första gången och jag tror inte jag orkar se den mer än två gånger. På tisdag ska jag gå med A, V och J och det känns speciellt, så därför kommer jag gå på bio en gång till. Men sen väntar jag på blue-ray boxen som släpps i januari. Det känns bäst för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback