opinion äger!

Idag går jag verkligen med huvudet högt och känner mig stoltare än på mycket länge! Idag lyckades MJ-fansen faktiskt genomföra något i praktiken som minskar allt det skitsnack som florerat och tyvärr fortfarande florerar om Michael. Jag ska ta det från början!

Igår såg en vän till mig, vi kan kalla henne A, humorprogrammet RAW Comedyclub på kanal 5. Detta program är en standup show där komikerna driver allting sin till yttersta spets och verkligen skämtar om det mest osmakliga du kan föreställa sig. Tydligen tycker folk att det är underhållande. A såg slutet av programmet och reklamen för vad som skulle komma nästa vecka. Hon fick en rejäl chock när hon såg att en av komikerna pratar om Michael och säger "Vad är det med den där Michael Jackson egentligen? Hans näsa ramlar ju av varje gång han nyser sig och det kommer ut massa slem... eller är det pojksperma?"

Behöver jag ens säga hur fruktansvärt ledsna och upprörda vi blev av detta!? Självklart tar vi otroligt illa vid och det borde de flesta göra, Michael har fan fått utstå tillräckligt! Och det är en sak att skämta om någon som lever, en HELT annan att göra det om någon som är död och inte kan försvara sig. Har ni inget som helst vett i kroppen!? Ja.. jag behöver nog inte ens skriva mer hur upprörda vi blev, så jag fortsätter historien.

Vi pratade ihop oss på forumet och vi började mailbomba kanal 5. A spred det till Facebook så att våra utländska vänner kunde ta del av det och de mailade också. Jag tror säkert att vi skickade flera hundra mail allt som allt igår och idag. Vissa skickade 30-40 mail bara från dem. Idag satte vi gång att ringa. Jag ringde deras tittarombudsman och skrek och grät i telefonen för att jag var så upprörd! Jag försökte förklara för dem att folk (läs vi) mår fruktansvärt dåligt av Michaels bortgång och att vissa människor faktiskt tagit sina liv som en följd av detta! Det är med andra ord absolut inte läge att sända ett sådant här program på bästa sändningstid och smutskasta en fantastisk människa på det sättet! Det är INTE okej!!!

Först såg det ganska dystert ut, kanal 5 sa att programmet kommer sändas, varken ni vill eller inte. Ni får väl låta bli att titta på det, löd det. Men mot eftermiddagen hände något! :D Plötsligt började folk få mail från kanal 5 och nu lät det istället såhär:

Hej

Tack för ditt mail ang Raw.
Vi beklagar att du tagit illa vid dig.

Raw är ett humorprogram där man tänjer på gränserna.
Det kommande avsnittet med Michael Jackson skämtet spelades in i våras,
långt innan hans bortgång.

Vi har nu klippt om avsnittet, delarna som visades i gårdagens program
kommer inte att komma med!

Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice
http://www.kanal5.se

VI VANN!!! Vi lyckades med endast mail och telefonsamtal få kanal 5 att förstå det otroliga misstag de var på väg att göra! Förstår ni hur underbart det kändes att faktiskt skydda Michael på det här sättet? Vi älskar honom så fruktansvärt mycket, mer för var dag som går och att se honom åter igen utsättas för sådana här påhopp fick våra hjärtan att fullständigt brista. Men vi vann! Vi visade dem att vi slutar aldrig stötta Michael, vi slutar aldrig fighta för hans skull! Det var en otrolig känsla <3 Opinion äger, om tillräckligt många stöttar en sak eller en tanke så kan man faktiskt göra en förändring! Till och med när det kommer till en sådan jätte som kanal 5.

We are Michael's army of LOVE! And we will never stop! :D Love you all, fans!

Kommentarer
Postat av: jjohanna ringh

SÅ JÄVLA SKÖNT ATT VERKLIGEN VINNA DETTA !!!

Postat av: Helena

Jag vet!! We kick ass <3

2009-11-17 @ 22:30:13
URL: http://aeris.blogg.se/
Postat av: Ängla

Grattis gumman! Ni är grymma. Puss

2009-11-18 @ 11:05:33
URL: http://musikochmedia.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack bästis! <3 Love you!

2009-11-19 @ 08:56:23
URL: http://aeris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback