till dig på mors dag




Hej mamma,

Hoppas du har det bra idag. Vad gör man i himlen om dagarna? Jag önskar du kunde berätta. Snart ska jag, pappa och Johan åka och hälsa på Fredrik och Åsa och deras lilla dotter. Ja, de har fått barn! Det är helt fantastiskt roligt, men det känns tungt att inte du kan följa med oss.
Det är så tomt utan dig, mamma. De säger att tidern läker alla sår, men jag kan inte se det. Förut fanns du i alla fall här, jag kunde krama dig. Nu finns du ingenstans. Du kommer aldrig mer finnas och det är så fruktansvärt jobbigt.

Men jag måste fortsätta leva. För din och vår familjs skull. Med tiden kanske jag kan tänka på dig och le, istället för att gråta. Och vi pratar med varandra genom våra drömmar och tankar.

Du var den mest fantastiska mamma man kan tänka sig.

Stor kram
Helena



Kommentarer
Postat av: Ängla

Verkligen vackert skrivet gumman. Tänker på dig.

Postat av: Helena

Tack, gumman

2009-06-01 @ 13:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback