till dig

Hej mamma,

Idag köpte jag en svart fin kavaj att ha över min svarta klänning på din begravning. Jag tror att det kommer bli jättefint, även om vara fin inte är det jag först och främst tänker på i sammahanget.
Det kommer bli så tungt att se din kista, mamma. Veta att du ligger där så nära men ändå så ofantligt långt borta. Tillräckligt långt borta för att jag inte ska kunna krama dig, eller smeka din kind. Tillräckligt långt borta för att du inte ska höra min röst...

Jag är så tacksam att jag hann säga hejdå till dig. Att jag faktiskt åkte dit den där fredagseftermiddagen när du var så dålig. Att jag pussade dig på din stackars kalla beniga kind och berättade hur mycket jag älskar dig. Vilken fantastisk mamma du varit och hur otroligt mycket du alltid kommer att betyda för mig. Jag är så tacksam det fanns tid för farväl. Jag tänker på de som förlorat sina nära och kära i flygplansolyckan. De fick aldrig möjlighet att ta farväl. De kanske kramades eller pussades en kort sekund för att sedan rusa vidare i sina respektive liv. Utan vetskap om att detta var sista gången de sågs.

Jag fick tid att säga hejdå till dig, mamma. Och det kommer jag alltid vara tacksam över. Jag fick möjlighet att berätta hur mycket jag älskar dig.

Stor kram
Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback