långledig, smaka på ordet

Ah, ledigt. Ett av mina favoritord och favoritsyssla. Imorgon är det midsommarafton och då är man alltså ledig från jobbet. Jag tänker spendera min dag med att göra så lite som möjligt. Sova länge med J och njuta av att klockan inte ringer tjugo över fem (!). Med tanke på det väder som väntas så passar det nog bra att hålla sig inomhus och spela/kolla på film hela dagen :) Suits me perfectly.

På måndag jobbar jag igen men på tisdag är det begravning och onsdag är jag & J lediga. Så förutom begravningen ser jag fram emot denna långa ledighet. Och även om jag inte ser fram emot själva begravningen (vilken normal människa skulle göra det, förresten?) så tycker jag det ska bli väldigt trevligt att träffa hela släkten igen. Om än under väldigt tråkiga omständigheter. Och J kommer vara vid min sida hela tiden, det gör det hela lite lättare att hantera. I love you so much.

På tal om ledighet så fick jag 5v godkänd semester detta år - jag tackar och tar emot! Det ska bli otroligt skönt kan jag lova. 2 veckor kommer jag spendera i Italien/Grekland, och tre veckor hemma. Det är helt perfekt. Många lata dagar i solen, hoppas jag på. Tänk att sitta en hel dag på balkongen med en bra bok, helt förutsättningslöst. Jag längtar!

Fast just nu är det dimmigt, kallt och regnigt ute. Typ oktober-väder. Så den där varma dagen på balkongen känns fasligt långt borta... usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback