hm

Jag har faktiskt väldigt svårt att acceptera att Michael Jackson är död... det är otroligt sorgligt. Idag såg jag en intervju med Oprah från -92 (finns på youtube) och det visade verkligen killen bakom alla rykten, bakom medias löpsedlar. Michael verkar ha varit en otroligt rolig, godhjärtad och generös kille. Visste ni till exempel att var tredje vecka bjöd han in cancersjuka barn till Neverland för att de skulle få ha roligt och må bra i ett annars väldigt tufft och sorgligt liv. Han bjöd in dem i sin enorma teater för shower av alla de slag. De som var så sjuka att de inte kunde sitta upp hade han byggt specialgjorda rum i väggarna (!) åt där de kunde ligga i sjukhussängar och titta ut genom ett stort fönster. På så sätt kunde även de uppleva teaterföreställningen... Säg en ond och knäpp människa som skulle göra det?!

Michael Jackson är och kommer för alltid vara ett av tidernas största musikgenier. Han var inte bara en fantastisk sångare och entertainer, han var också otroligt generös och skänkte väldigt stora summor till välgörenhet. Han startade en egen foundation som hette Heal California, där han tillsammans med andra reste runt och motarbetade droger bland unga och såg till att barn inte for illa. Detta spred sig sen till andra delstater i USA och hjälpte nog väldigt många.

Men inte mycket av detta får man läsa i löpsedlarna. Där pratar vi om att han var pedofil, att han tyckte om små pojkar, att han sov i syrekammare, att han var en alien (ärligt talat, kom igen nu...) och allt annat snaskigt man kan tänkas hitta på om någon. Visst nåt kanske var sant - men det mesta var säkerligen inte det. Som alltid med kvällspressen.

Jag sörjer hans bortgång. Kanske för att han var ett så otroligt geni och min idol under många år. Eller för att det är lättare att sörja honom än min mamma. You decide.



Del 1/8. Dålig kvalité men väldigt bra innehåll. Resten av delarna finns på youtube också.

Kommentarer
Postat av: Ängla

Ja det är hemskt sorgligt. Hoppas har det så bra i sin himmel. Love you!

Postat av: Helena

Ja, det hoppas jag innerligt. Han var för vacker för denna värld...

2009-07-09 @ 21:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback