Tolkien incoming

Idag läste jag ut The Silmarillion. Så otroligt bra bok. Vet att många inte gillar den (tycker den är för svår) men jag älskar den verkligen. Den ger så mycket mer information om Middle Earth än bara LoTR serien. Är man ett riktigt Tolkien fan så bör man läsa den helt enkelt. Gärna på engelska, för att slippa halvbra svensk översättning (om man kan och vill såklart).

I alla fall, nu är den boken slut. Jag beställde Unfinished Tales för någon vecka sen, så den borde komma vilken dag som helst. Nyss beställde jag även Children of Húrin, samt The Hobbit igen, dock i samma version som mina LoTR böcker denna gång (bara för att det är snyggare så :P). Jag beställde även en vägg almenacka för 2009 med Tolkien illustrationer.

Nästa gång blir det Book of Lost Tales 1 och 2. Men nu har jag så att jag klarar mig ett tag framöver i alla fall :D

     

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback