the times that changes you

Jag känner mig väldigt förändrad efter det jag gått igenom denna vår/sommar. Förut var jag ibland ganska negativ och "orkade inte med" folk. Idag glädjer jag mig för allt jag har och att jag mår bra. Jag tackar för det varje morgon. Jag glädjer mig för min underbara familj, att jag har den finaste bästis på denna jord och att jag får dela mitt liv med min älskling. Jag glädjer mig åt vår lilla kissekatt Maja och åt vår fina lägenhet. Att vi hittat varandra och att  vi älskar varandra så mycket.

Jag tror att mammas bortgång har fått mig att inse hur bräckligt livet är. Vi får inte ta någonting för givet, för inget varar för evigt. En dag kanske du står där - utan det du trodde du hade. Därför är det viktigt att uppskatta varenda ögonblick, medan de finns. Jag saknar min mamma otroligt mycket, men jag är väldigt tacksam för den tid jag fick med henne. Det finns få personer som fått mig att skratta som hon. Vi kunde prata om precis allting, hon fanns alltid där för mig. Det är det jag vill minnas och det jag håller fast vid när sorgen blir för stor.

Jag vill inte påstå att jag blivit religiös, för jag tror inte på Gud. Jag hämtar min inspiration från Michael. Jag vill leva som han lärde och jag vill älska mina medmänniskor precis som han älskade sina fans. Jag vill hjälpa de som har det sämre, utefter mina förutsättningar - precis som han gjorde. Jag ser upp till honom som artist och som människa. Han är min idol i många avseenden.

Min poäng med detta är att inte ta någonting för givet. Säg hellre till din mamma/pappa, syskon eller partner att du älskar henne/honom fem gånger om dagen än ingen alls. Självklart är det okej att vara nere och deppig (tro mig, det är jag ganska ofta av olika anledningar) och jag tror att det är nyttigt att gråta. Men glöm inte att älska! För i slutändan är det kärleken som får dig att orka gå upp på morgonen.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback