Ghost

Min favorit låt just nu är Michael's Ghost :)



Videon till denna är, som många av Michaels videos, snarare en kortfilm än en musikvideo (den är 40 min lång). I detta fall regisserad av Stephen King. Den handlar om en man (spelad av Michael) som bor ensam i sitt slott "somewhere else" Byborna kommer för att försöka jaga bort honom för han hör ju inte hemma i det "normala" samhället. I spetsen finns en man (också spelad av Michael) som verkligen hatar denna ensling och kallar honom för freak och vill inget hellre än att han ska försvinna så långt bort det bara går. Men han får vad han tål, tro mig...

Jag tänker på media och i synnerhet kvällspressen när jag ser denna film; bybornas behandling av mannen tycker jag kan jämföras med medias behandling av Michael. Hur många gånger kallade de inte honom för freak, alien och gud vet vad... Usch!

Michael Joseph Jackson <3

Kommentarer
Postat av: in memory of mj

sv: ja så är det ju :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback