le grande i-lands problem

Usch nu ska jag vara sådär typiskt västerländsk och klaga över de mest onödiga saker. Men alltså, hur kommer det sig att man alltid hittar kläder och skor man vill ha när man inte har råd, men inte en enda pinal av intresse när man faktiskt har pengar? Det är ett mysterium för mig.

Jag hade ju tänkt att unnda mig en ny höstkappa denna månad. Men jag hittar verkligen inte en enda av intresse! (den jag ursprungligen ville ha, från Josefson, var slut. Eller så var det leveranstid typ slutet av november. Orka liksom). Det känns ju värdelöst att det inte finns någon enda kappa här i stan som jag tycker är fin. Jag får väl ta en sväng i Stockholm och se vad som finns där. Men samtidigt orkar jag inte rusa Sverige runt heller, så vi får väl se hur det går. Såå i-land är jag inte att jag köper vad som helst bara för köpandets skull. Då finns det vettigare saker att lägga pengarna på.

Jag beställde i alla fall tid på Ohlsons frisörer för färgning av hår. Röd/svart var det tänkt. Jag skulle vilja ha blåsvart eller lila/svart men jag tror att jag skulle bli väldigt blek i den färgen. Det röda gör att håret får en mer varm färg och det tror jag passar mig jättebra. Så därför kör jag på det!

Sen måste jag köpa 2 par jeans också. Det funkar faktiskt inte med ett par bara.

Sådär! Dagens i-land dos :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback