människor

Jag blir sååå trött på människor ibland. Vissa är bara så lata och själviska så man mår illa. Tidigare ikväll när jag kom hem (runt 20:30), fullständigt slut efter att ha varit i skolan hela dagen och sedan gjort ett mindre roligt psykologiskt test på psykologiska institutionen samt inte ätit sen klockan halv två, insåg jag att jag glömt mitt passerkort till korridoren. Fine, tänkte jag, nån måste ju vara hemma och öppna. Men tydligen är det för jobbigt att öppna sin dörr, gå 10 steg och öppna ytterdörren. INGEN orkade pallra sig ut för att öppna dörren för mig, av 13 personer orkade inte en enda få arslet ur stolen för att hjälpa mig in!! Det är f*n sanslöst.
Efter att ha suttit där och ringt på ringklockor i 45 minuter och redan med tårarna i halsen möts jag av en skrikande kille från våningen över som menar att jag "stör hela huset" (yeah right) och att han ska ringa polisen om jag inte slutar. Ursäkta? Jag vill bara komma hem efter en lång arbetsdag. Inte mitt fel att ingen orkar öppna ytterdörren. Visst jag hade glömt mitt passerkort, men alla kan väl glömma nycklar och sådant ibland. Det är väl rätt vanligt?!

Där brast det i alla fall. Jag rusade hem till älskling och fullständigt storgrät. Hulkade och gnydde och grät tills jag var illamående. Jag var bara så trött, så hungrig och så less på allting. Men finaste älskling kramade mig massa massa och gav mig mat och tog hand om mig. Sen följde han med mig och såg till att jag kom in. Han är den finaste som finns och jag älskar honom så otroligt mycket!!

Nu är jag i alla fall äntligen hemma. Men glöm att jag någonsin kommer öppna dörren för någon. Varför ska jag ställa upp för dom när dom inte ställer upp för mig!? Om någon fortfarande ringer efter 45 minuter tycker man att en normal människa borde tänka att ingen annan kanske öppnar. Men tydligen inte.

AAah. Orka med denna värld. Varför är vissa människor så galet dryga!?

Nu ska jag varva ner med lite anime. Denna dagen har varit extremt lång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback