ett intressant citat

Detta citat fick jag av pappa, ursprungligen skrivet av Isaac Newton. Jag håller med min pappa att dagens fysiker borde ha en liknande inställning till sitt arbete och sina framtidsvisioner. Jag fascineras över att Newton själv såg på sig såhär, jag tror inte att det är många av dagens fysiker som kan skryta med det. Idag är det nog många som drabbas av storhetsvansinne och även om många upptäckter är helt fantastiska och förtjänar all uppmärksamhet, tror jag Newtons syn på saken var sund:

"I do not know what I may appear to the world; but to myself, I seem to have been only like a boy, playing on the seashore, and diverting myself in now and then finding a smoother pebble or prettier shell than ordinary, while the great ocean of truth lay all undiscovered before me" (Isac Newton 1642-1727)

Tack pappa!

Kommentarer
Postat av: Ängla

Fint citat! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback