respektlöst

Vissa arbetsgivare får mig att vilja slå sönder något! Jag blir bara så trött... först mer eller mindre lova jobb, för att sedan ta tillbaka det med motiveringen att "vi sa ju från början att vi redan hade en tjej". Nej?! Det gjorde ni inte alls det. Hade ni gjort det hade jag inte lagt så mycket tillit till erat dumma företag.

Suck. Motgång efter motgång. Hur ska man orka?

Men jag är i alla fall ledig. Och smådjuren har en ren o fin bur. Imorgon ska jag träffa min bästa vän och på torsdag är det Basement. Min pojkvän är den finaste killen i världshistorien. Så man kanske inte ska klaga i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Xtian

fan vad dåligt av dom! men vet du vad man säger då?! "screw you guys... I'm going home" :D
för om dom beter sej så så var det förmodligen inte ett jobb värt att ha ändå! så keep on going, vet att du snart hittar det jobb som du är ämnad för! :)

Postat av: Michael Kjörling

Det finns något som heter "konkludent anstallningsavtal". Det betýder att man kan anses vara anställd om arbetsgivaren beter sig på ett sätt som ger sken av att anställningen skulle vara ett faktum. Ett sådant exempel kan vara om den chef som rekryterar börjar diskutera arbetsschema med den son söker jobb, eller uttrycker sig som att det är klart att det skall bli en anställning. Problemet är bara att det är så svårt att bevisa, eftersom ord kommer att stå mot ord.

2007-04-03 @ 22:03:23
Postat av: Ängla

Verkligen dålig stil av dem. Att de inte förstår bättre. Man ska aldrig lova något om man inte är hundra. Känns oseriöst handlat. Du är värd så mycket bättre. Det kommer säkert ordna sig ändå för dig. Det är jag helt övertygad om!

2007-04-04 @ 00:38:46
URL: http://vildangeln.blogg.se
Postat av: Helena

Xtian: Ja, du har så rätt! Kände faktiskt så, typ "skit i det då"! Man blir så trött på oseriösa arbetsgivare.

Michael Kjörling: Ja, det var ju precis vad han gjorde. Han kollade till och med upp nattbussar åt mig, så det verkade onekligen som om jag redan fått jobbet. Men tji fick man.

Ängla: Håller med dig! Varför ens prata i sådana banor om man hela tiden vetat att man redan hade en som skulle jobba? Suck.

Tack för Erat stöd!

2007-04-04 @ 10:29:21
URL: http://www.aeris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback