Tar ni Tolkien ifrån mig så dör jag

Satt och lyssnade på "Battle of Pelennor Fields" på pendeltåget från Upplands Väsby och fylldes av en obeskrivlig glädje för att jag kan njuta så av Tolkien och hans värld. Jag såg framför mig scenen där kung Théoden ber sina 6000 soldater att möta orcerna utan att tveka eller vända om och hur alla dessa riddare sen rider i högsta fart mot horden av fiender medan de skriker "deeaaath!!" Och hur älskade Éowyn och Merry är en del av dessa 6000 riddare. Det är en ganska obeskrivlig känsla. Gråter väldigt ofta av den scenen, just för att den är så mäktig.

Det finns så många scener, musikstycken, böcker och karaktärer som jag skulle kunna diskutera. Beren och Lúthiens kärlek är en av de vackraste historier i Tolkiens värld till exempel. Men det är ingen idé att jag försöker återberätta det här, jag har inte ordets gåva på samma sätt som han hade. Det skulle inte göra honom rätta.

Igår kom mina tavlor! Så vid tillfälle tänkte jag gå till Gallerix och rama in dem, i alla fall två av dem. Ännu mer Tolkien i mitt rum, oh yes :D Känns som att jag lyckats skapa en stilren design i Tolkien anda; mer konst än fanposters (vilket jag INTE vill ha). Så jag är mycket nöjd.

Händer mycket annat roligt också. Igår köpte jag sandaler från bästa skomärket Scholl. Ser fram emot att traska runt i Italien/Grekland/Sverige i dem i sommar. Idag ska jag äta lunch med storebror och snart är det helg igen! Blir såklart massa spel, som vanligt numera :D Och sist men verkligen inte minst, nästa vecka är det Bruce Springsteen konsert!! Ska bli grymt roligt, helt klart. Ser fram emot en underbart härlig sommarkväll med The Boss på scen och (vad jag har hört) världens härligaste publik. Wiie, längtar verkligen!!

Ha en fin onsdag där ute så hörs vi snart igen.

Kommentarer
Postat av: Ängla

Hej gumman! Tack så mycket. Var skönt att gå till Västertorg. Det kändes seriöst och de var jätteschyssta. Blev ingen utdragning idag (på gott och ont), utan får vänta i 2,5 veckor (peppar peppar så håller tanden till dess). Skönt dock att slippa ha ont just nu... så nu pustar jag ut. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback