en av de största dagarna i mitt liv

Jag tänkte skriva "den största dagen", men jag har haft en del sådana redan och alla kan ju inte vara "den största", så idag blir en av de största dagarna, helt enkelt. Även om denna dagen nog toppar det mesta...

För några månader sedan skrev jag ett brev till Ian McKellen, eller i mina ögon Gandalf. Jag skrev (i stora drag) hur otroligt mycket hans insats i Lord of the Rings betydde för mig. Jag berättade lite om min mamma och hur Tolkien och filmerna blivit det enda sättet för mig att orka ta mig igenom detta. Hur många gånger jag gråtit till Gandalfs kloka ord i filmerna och funnit tröst i hans snälla ögon. Vilken fantastisk skådespelare Ian är som lyckades porträttera Gandalf så otroligt bra. Och lite till... inget direkt fan-mail (med andra ord inte ett fjortis brev till Nick Carter, jag menar Ian är över 60 år gammal) utan bara ett tack från djupet av mitt hjärta för att hans insats har givit mig styrka att orka fortsätta leva och se ett ljus på andra sidan av detta helvete.

Idag fick jag svar. Jag kom hem från jobbet och såg ett brev från London. Klart jag tänkte att det kunde vara det jag trodde, men samtidigt inte. Vad är oddsen egentligen (en på miljonen kanske). Jag tänkte att det var nog reklam (från London? haha). Jag öppnade och sen... ja herregud jag vet inte vad jag gjorde. Jag skrek, jag skakade, jag sprang typ runt i cirklar (!?) och skrämde slag på vår stackars katt dessutom.

Jag skulle kunna tokskrikit i detta inlägg och betett mig som den där fjortisen som fick svar från Nick. För det är precis så jag känner. Men det skulle ändå inte förklara hur mycket det här betyder för mig. Inte bara att han besvärade sig att läsa mitt brev utan att han även skrev ett handskrivet (nästan) brev tillbaka på sitt egna brevpapper. Även om det var kort så sade det allt. Jag har stor repsekt för kändisar som faktiskt bryr sig om sina "fans" och inte bara tar dem för givet. Även om såklart vissa kanske har mer tid för sådant än andra.

Det roliga är att jag visste inte ens om jag skickade till rätt adress! Jag typ googlade och hittade något som "kunde" vara hans agentur, men det kunde lika gärna vara fake. Men jag chansade och tro det eller ej, jag hade rätt!

Puh... gissa om denna dagen varit omvälvande. Jag tror knappt det själv faktiskt. Jag ville rama in brevet, men John på forumet sa att det kan blekas och bli förstört med tiden om det utsätts för solljus. Och det skulle göra mig helt förkrossad. Så jag får se hur jag gör. Just nu står det bara på mitt skrivbord och jag kikar på kuvertet med jämna mellanrum. Försäkrar mig om att det faktiskt är sant.

Gandalf, Mithrandir skrev ett personligt brev till mig idag. Tackade för mina fascinerande ord. Skrev under med sin egna handstil. Åh, om ni bara kunde ana...

Idag klarar jag vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Ängla

Ahhh... typ hoppar upp och ner. Förstår att det här betyder massor för dig gumman! Superglad för din skull. Puss

2009-05-05 @ 09:04:43
Postat av: Helena

Tack bästis!! Ja det gör det verkligen :D Går knappt att förklara hihi. Puss!

2009-05-05 @ 09:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback