bildstöld

Jag läste precis en blogg tillhörande en tjej som blivit anklagad för bildstöld och nu tvingas betala 2000 kr. Hon hade, som nog de flesta gör, bara tagit en bild från Internet och angivit källan. Tyvärr räcker inte det. Man måste alltid ha fotografens godkännande innan man laddar upp en bild. Så därför har jag nu skärpt till mig och tagit bort alla bilder jag lagt upp som inte jag eller någon jag känner tagit. Det säkra före det osäkra, så att säga. Så om ni tycker att bilder fattas i äldre inlägg så vet ni varför :)

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet om jag fortfarande mår bra. Jag hoppas det! Idag har jag varit hemma och vilat. Klickade hem två LoTR posters från discshop, varav en ska ramas in. Jag tar kort när de sitter uppe på väggen :)

Snart är det helg igen :) Då ska jag och älskling se "The Watchmen" på bio, det ser jag fram emot väldigt mycket.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Ängla

Tänker på dig gumman. Vi får träffas snart igen, var så skoj när vi sågs sist! Puss och kram

2009-03-21 @ 19:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback