till dig

Hej mamma,

Imorgon är det din begravning. Många från släkten kommer vara där och självklart hela din familj. Jag hoppas och tror att det kommer bli väldigt vackert, även fast det är otroligt sorgligt allting... många tårar kommer rinna, det vet jag.

Men det är samtidigt ett sätt att få ta farväl. För i sinom tid måste man nog göra det, för att orka gå vidare. Och det betyder ju inte att man glömmer, för det gör vi aldrig, mamma. Men man måste försöka släppa taget..

Jag tittade på bilder på dig igår hos pappa. Bilder från när du va frisk och stark. Du log så härligt och jag mindes hur otroligt söt du var. Jag ska ta ett av pappas kort och rama in, så att jag alltid kan se dig så som jag vill minnas dig - leende, glad och stark.

Vi ses imorgon, världens finaste mamma. Jag kommer att lägga blommor på din kista.

Älskar dig innerligt nu och för alltid!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Ängla

Vad fint skrivet av dig gumman. Jag känner med dig. Puss

2009-06-23 @ 17:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback