till dig

Hej mamma!

Hoppas du har det bra idag i himlen och att ni gör något roligt. Om man får göra det man tycker allra mest om när man kommer till himlen så tror jag att du står och slipar på ett litet torp någonstans i en vacker skog just nu. Kanske sitter du och fikar med mormor och pratar om erat jordeliv. Jag hoppas att det är så, jag vill och jag önskar det.

Vi var och tömde ditt rum idag på Tunåsen. Det var tungt, mamma. Jag lade handen på den sängen jag sist såg dig ligga i och tårarna var inte långt borta. Det känns så konstigt att jag älskat dig i 26 år och nu finns du inte mer. Det är svårt att förstå det, jag letar efter dig men du finns ingenstans... förutom i mitt hjärta, där kommer du alltid finnas kvar. Så länge jag själv lever.

Vi rensade ut det sista och bar in möbler i ett släp som pappa ska köra till Tippen. Sen fikade vi hos honom en stund. Tänkte på dig hela dagen. Jag saknar dig, mamma.

Vi hörs snart igen,

älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback