semesterförberedelser

Puh. Att åka utomlands är ungefär som julafton. Själva resan/dagen är underbar och härlig, men förberedelserna kan ibland göra en ganska matt. Idag har jag i alla fall sprungit på stan och fixat lite; köpt en halv (!) bikini (överdelen var slut i Uppsala men lades undan i Sthlm tills på måndag) från Race Marine på Stadium. Mycket snygg i blå/svart/vita toner.
Sen hittade jag även en söt sommarklänning på Monki för drygt 100 kr, dumt att inte köpa tycker jag. Igår köpte jag även en klänning på rea i Stockholm, på Zara för att vara mer exakt. Svala sommarklänningar är härligt en sådan här het dag.

Det stora inköpet idag blev en resväska modell enorm från American Touriste by Samsonite. Också den på lite rea. Jag har ju bara pappas gamla tygväska som hängt med x antal år och nu har trasiga dragkedjor nästan överallt. Funkar att resa om man inte ska lämna den ifrån sig, men på en flygresa där bagaget slängs huller om buller är jag livrädd att dragkedjan plötsligt ska ge med sig helt och alla kläder ramla ut :S Det vore givetvis inte så roligt. En stadig resväska ser jag som en investering som man kan ha i många många år framåt.

Nu softar jag lite efter dusch nummer två idag (denna värme!) och snart ska jag ner på stan med J och träffa Staffan, Adde, David och Koplik för bio. Vi ska se Transformers 2, kommer nog bli grymt bra!

Ta hand om er i sommarhettan!

Kommentarer
Postat av: Ängla

Hej gumman! Hoppas du mår bra? Låter toppen med den nya resväskan och sommarkläderna... jag har också en del nytt som behöver inskaffas före semestern. Börjat kolla lite och mer blir det i nästa vecka. Ville bara säga hej från Lund. Vi har gått på stan idag och bakat sockerkaka ikväll och snart ska här sovas. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback