bättre sent än aldrig - Rom i bilder

Nu tänkte jag äntligen lägga upp lite bilder från när jag och pappa var i Rom. Enjoy!



Här är biblioteket i Vatikanen, mycket vackert tycker jag!




Ängeln St Michael uppe på Castel S'Angelo, där mördaren höll kardinalerna fångna i Angels & Demons, för er som läst/sett den.



Här är Castel S'Angelo i sin helhet.



Jag och världens finaste pappa framför Tibern, floden som flyter genom hela Rom.



Fontana di Trevi.



Colosseum.



Jag nära Colosseum.



På St Petersplatsen, rakt framför St Peterskyrkan.



St Peters kyrkans kupol.



Påvens altare inne i kyrkan. Väldigt mäktigt!



Schweizergardet höll vakt - fast dessa verkade mest vara "for show". Vi såg två stycken som jobbade och de rörde inte en fena. Jag fattar inte hur man klarar att stå blickstilla en hel dag.



Jag i Villa Borghese. Härifrån hade man utsikt över hela Rom.



Forum Romanum



Italienarna ville slå på stort när det skulle resa ett monument över landets enande. Detta blev resultatet. Stort, var ordet...



Spanska trappan



Inne i Roms domkyrka



Ni som sett Angels & Demons minns nog att detta var en av Langdon's lösningar för att hitta kardinalerna.



Pappa vilar en stund och hans dotter är snabbt där med kameran.



Pantheon.



Tusen tack till världens bästa pappa som tog mig på denna resa!

Kommentarer
Postat av: Ängla

Vilka jättefina bilder! Och grattis till den nya skärmen och datordelarna. Hoppas det funkar finfint nu. Puss

Postat av: Helena

Tusen tack sötis! Puss

2009-07-31 @ 00:24:43
URL: http://aeris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback