så himla gullig

Lyssnar på "She's out of my life" av MJ. Historien om inspelningen av denna låt är så gullig. Michael var 20 år när han spelade in den till sitt album Off the Wall som Quincy Jones producerade. När de skulle spela in den började Michael gråta på slutet av låten. Q sa åt honom att försöka samla ihop sig och de försökte igen. Men Michael grät åter igen på slutet. De försökte typ 5 gånger under 2 dagar men han kunde inte sjunga låten utan att börja gråta. Och då ska man komma ihåg att han aldrig haft ett seriöst förhållande (han hade inte tid och han var för blyg, så söt). I alla fall, tillslut gav Quincy upp och behöll inspelningen. Som resultat av detta hör man Michael gråta på slutet av låten. Det är så bedårande så jag vet inte vart jag ska vägen. En av tusen anledningar till varför vi älskar honom så mycket.

Jag har länge tänkt att om nån frågar mig varför jag tycker så mycket om honom ska jag svara: För att en av hans låtar får mig att le och skratta och dansa runt som en galning, en annan får mig att gråta floder och en tredje får mig att bli världsförälder hos Unicef. Han får mig (och miljontals andra) att vilja bli bättre människor. Att förändra världen, att kämpa för rättvisa. Och det har jag velat göra sen jag var mycket liten (jag oroade mig för världens framtid vid 8 års ålder, till mina föräldrars förvåning). Han når verkligen fram till mig, får mig att känna saker som jag inte hade vågat känna annars.

Jag älskar att ha en idol :D Det är så barnsligt härligt.

Nu ska jag nog spela lite Lord of the Rings Online och försöka få nån rätsida på Moria. Allt är mörkt och trångt där inne och massa fiender som attackerar mig hela tiden :P Men men, skam den som ger sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback