"Good careermove"

Är det bara jag som känner en viss avsmak av denna enorma exploateringen av Michaels död? När han levde låg fokus oftast på kvällspressens lögner om allt från syrekammare till pedofili. Många tog avstånd från Michael och kallade honom knäpp och en utomjording. Nu, när han dött, ska det plötsligt hyllas och äras i det oändliga. Dansgrupper gör shower, klädaffärer trycker upp t-shirts med hans låttexter på, modet tar en skarp sväng och blir lite mer "Thriller". Varför passar det så bra nu, om det inte gjorde det då?

När Elvis dog sa hans manager i en intervju "Good careermove!" Och det stämmer nog för alla stora personligheter. De uppskattas något enormt medan de lever, men när de väl dör får denna uppskattning plötsligt utomjordiska propotioner.

Visst, min kärlek för Michael har blomstrat upp igen sen han dog. Det varken ska eller vill jag sticka under stol med. Men jag vill också påpeka att jag, som stolt 13 åring, stod för min åsikt att Michael absolut var oskyldig till allt media anklagade honom för. Jag har alltid vetat att han lider av vitiligo, för en i min släkt lider av samma sjukdom. Jag tvivlade aldrig på hans barmhärtighet och oändliga förmåga att visa kärlek. Min beundran för denna man har alltid funnits där, sen 13 år tillbaka i tiden.

Förstå mig rätt, det är underbart att han hyllas så mycket! Han förtjänar absolut inget mindre. Men ibland grämer det mig att han hyllas så fruktansvärt nu när han är död, men smutskastades i lika stor usträckning när han levde. Känns det verkligen rättvist?

Kommentarer
Postat av: In memory of MJ

Sv: Läste det. Alltså, vad är det dom hittar på egentligen? Att han sov i en syrekammare för att han inte skulle bli gammal? Det där är rent skitsnack. Har hört att han låg i en såndär "syrekammare" som dom kallar det, för att dom ville visa barn som låg på sjukhus att det inte var läskigt eller farligt att lägga sig i en sån, att det var nån slags sjukhusapparat, och INTE en syrekammare. Gud vad dom snackar..

Postat av: In memory of MJ

Sv: Juste jag glömde, visst var dom? Skitsnygga :)

2009-08-28 @ 23:35:56
URL: http://inmemoryofmj.blogg.se/
Postat av: In memory of MJ

Sv: Jaha det visste jag inte, visste att det var nånting sånt där, men tack nu vet jag :) Idioter som gör allt för pengar.

2009-08-28 @ 23:57:45
URL: http://inmemoryofmj.blogg.se/
Postat av: johanna ringh

håller helt med dej

2009-08-29 @ 10:57:23
URL: http://sweethoneybee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback