Nordman, chimpanser och lite mer därtill

Hej allihop!

Igår var jag och resten av UL (plus andra inbjudna företag) på Furuvik för att fira att UL fyller 30 år i år! Johan åkte upp tiidigt för att förbereda det sista tillsammans med sina kollegor och jag åkte det chartrade Upptåget tillsammans med alla andra 09:14 :) Tusen barnfamiljer med knoddar i alla möjliga åldrar, men det var ganska trevligt ändå. Resan gick på 45 minuter, så det gick ingen nöd på mig.

Väl framme mötte jag av älskling som stod och hälsade välkommen och delade ut programblad. Strosade runt lite själv i 20 minuter ungefär och läste lite om Furuviks nya Afrikadel, sen ringde han och mötte upp mig. Vi kikade på chimpanserna och hann även med getter, får och shetlandsponnys innan han behövde jobba lite mer. Jag hjälpte till så gott jag kunde. Team Wezelius, eller hur var det? ;) Sen matade vi kameler och hälsade på orangutanger och bedårande gibbonapor.

14:30 intog Nordman och Linda Bengtzing Stora scenen för lite "back to back" uppträndande. Det var galet roligt! Nordman är fortfarande så grymt duktig, älskar hans hesa röst. Linda var rolig och väldigt energisk på scen. Såklart spelade de sina mest kända låtar och jag vrålade med för full hals. Lite kul att jag och Johan "betat av" både Magnus Uggla, Linda Bengzting och Nordman denna sommar, haha. Svensk musik kan faktiskt vara riktigt bra!

Vid 16 åkte vi Upptåget hem igen och tillbaka i Uppsala bjöd älskling på middag. En toppendag, helt enkelt! Tack min finaste pojke för att jag fick vara där med dig!

Idag åt jag middag hos mamma och pappa och nu njuter jag av de få helgtimmar jag får spendera hemma.

Hoppas ni har det great!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback