nu... kan jag...skrika

Men jag ska bespara er det lyckoskrik som bubblar inom mig!! Ni förstår säkert vad det handlar om (om ni läst tidigare inlägg :)). Japp! Vi fick Metallica biljetter!!! Först såg det ganska dystert ut. Givetvis totaldog både ticnet.se och deras bokningstelefon. Gick inte ens att få en ton på telefonen, det var bara tyst. Och på hemsidan hamnade man i någon slags evighetskö som aldrig verkade gå framåt.

Som tur var kom vi, i paniken, på att UNT faktiskt säljer biljetter. Då vår käre vän Stefan (som också ville gå) jobbade närmast rusade han ner och knep 3 ståplatser! Troligen de sista. And one has my name on it :D

Gud... om ni ens kunde föreställa er hur stort det här är för mig. Jag kommer garanterat hamna i något slags lyckotrans. Jag hoppas jag inte svimmar (haha nädå). Synd bara att man är så kort, så kommer väl knappast se nåt (ingen av oss vill stå längst fram och trängas, föredrar lite längre bak där det finns mer utrymme), men förhoppningsvis har de stora montrar så att alla kan se, oavsett längd hihi.

Jag hoppas på följande låtar:

Nothing else matters - givetvis. En av deras största klassiker. Kommer gråta floder, jag vet det...
Enter sandman - en av de första låtarna jag hörde med Metallica. Inte var jag gammal inte. Men jag minns att jag satt på storebrors golv framför stereon och gungade med ;) Så denna låt har en speciell betydelse för mig.
Alla Unforgiven låtar: Behöver jag ens förklara varför? Dessa tre låtar är klockrena mästerverk! Introt på Unforgiven 3 får mig att rysa.
Fade to black - så otroligt vacker och känslosam. Älskar den!!
All nightmare long - från nya plattan så den kan vi nästan räkna med. Här kommer hela Globen headbanga!
Die die my darling - ännu en klassiker. Samma som ovan, folk kommer lyfta taket på Globen!

Ja, listan kan göras ganska mycket längre än så. Oavsett vilka låtar vet jag att detta kommer bli HELT GALET!! Jag har sett folk rocka på Metallica konserter... det behövs inga ord :D Metallica äger...





Snart är jag där... 7 mars!!

Kommentarer
Postat av: Ängla

Åh vad roligt gumman. Så glad för er skull! :)

Postat av: Helena

Wiie tack!! Jag också hihi.

2008-10-22 @ 16:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback