snilleblixt

Godmorgon!

Jag har haft lite funderingar hur jag ska hinna med att träna 3 gånger i veckan i höst, vilket jag verkligen vill göra. Gymma i Sthlm 3 gånger under arbetsveckan känns ganska omöjligt då jag såklart vill hinna med mitt sociala liv också samt få vila upp min trötta hjärna efter långa arbetsdagar. Så det har kännts ganska hopplöst, tyvärr.

Men imorse fick jag en riktig snilleblixt! Förr brukade jag och mamma simma på Nautilus. Vi (läs hon) köpte ett klippkort med 10 ggr för 350 kr. Jag fick en riktigt fin baddräkt av henne som knappt hunnit bli använd (pga omständigheterna kunde vi inte längre gå och simma). Så jag tänkte, varför inte köpa ett sådant klippkort och gå och simma en gång på helgen? Det ligger mitt i stan, så allting är "över" på 2-3 timmar och jag hinner fortfarande vila/träffa kompisar/träffa Johan den dagen om jag skulle vilja. 10 ggr räcker till 3 veckor (3*3=9) och var fjärde vecka går det inte att simma pga "that time of the month". Så det blir ett kort i månaden, vilket känns helt klart värt. De där klippkorten är ju dessutom på obestämd tid, så de räcker så länge man vill att de ska räcka (om man tex är sjuk en helg eller helt enkelt inte orkar)

Hooray! Vad glad jag blev att jag kom på detta. Simning ger dessutom sjukt bra resultat. It's a win win situation :D

Nu ska jag vila lite till. Kroppen är inte riktigt van vid att gå upp såhär tidigt.. men snart är den så illa tvungen :S

Kommentarer
Postat av: svägerska

låter som en toppen idee säg till om du vill ha sällskap eller testa vibrationsplatta vi har köpt en och hög effekkt 20 min = 60 min på gymmet och jag lovar dig så vältränade vader som jag har nu har jag inte haft sen jag höll på med skidåkning...

+ att det är bye bye celluliter med den också (om man har såna )

2008-08-13 @ 15:14:13
Postat av: Helena

Haha, låter toppen! Det får jag testa någon gång :) Hälsa Fredrik och Angelina.

2008-08-13 @ 22:34:36
Postat av: Anonym

yes det tycker jag du ska.. Japp det ska jag :)

Postat av: Ängla

Låter toppen med simning! Skönt också. Puss

2008-08-14 @ 23:42:46
URL: http://angladarling.blogspot.com
Postat av: Helena

Javisst :) Puss söta

2008-08-15 @ 21:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback