Metallica

Som jag vet har jag "medvetet" lyssnat på Metallica sen jag var ungefär 10 år. Innan dess spelades Metallica i huset men jag var för liten för att lyssna eller bry mig. Men vid 10 år satt jag på golvet i Fredriks rum och lyssnade. Jag minns inte om jag gillade det eller inte, men uppenbarligen valde jag att sitta kvar tills låten/skivan var slut.

Idag kan jag utan tvekan säga att de är de mest fantastiska musiker någonsin. James Hetfield är såklart min favorit (alltid varit). Danska Lars Ulrich äger på trummor, har gjort i alla år, likaså Kirk Hammet på gitarr. Jag kommer nog alltid föredra de gamla materialet med Cliff Burton (r.i.p) på bas. Men Robert Tujilo är toookigt duktig. Han kan spela riff som få andra. Att han fick (och valde) att joina Metallica är typ.. en blessing.

12 september kommer nya skivan!! Och jaaa såklart jag ska köpa den! Nya och första singeln från skivan; 
"The day that never comes" har redan spelats sönder hos mig.
D E T T A är Metallica! Det är det sound fansen velat ha hela tiden men som vi (verkligen) inte fick på St Anger! Detta är... briljant.

Det är med stolthet jag bär deras ninja star på ryggen!

19 dagar kvar....

Kommentarer
Postat av: Alexandra Davidsson

Hej!



Detta är Alexandra, som arbetar med det där projektarbetet om våldtäkt och våldtäktsstraff. Jag frågade ju dig tidigare om jag kunde få intervua dig, och det ju du med på. Så jag tänkte att vi kanske skulle kunna bestämma en tid, eller enklast vore ju om jag kunde skicka ett mejl till dig med frågor som du bara besvarar och skickar tillbaka till mig? Jag börjar skissa på mejlet och kanske skickar iväg det om jag har din mejladress, annars kan väl du skriva ett mejl till mig om det går bra att jag intervjuar dig till min mejladress så får jag automatiskt din? :) Min är:
[email protected]. Om du vill vara anonym är detta självklart helt okej! MVH Alexandra

2008-08-27 @ 10:26:18
URL: http://utnyttjad.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback