UFC Ortiz vs Lidell

Yes, what can I say... no one melts The Iceman!

Men det var en riktigt tight match, och Lidells seger såg inte alls så självklar ut efter de första 2 ronderna. Däremot i 3e tog han övertaget och fick tillslut behålla sin titel; light heavyweight champion of the world.

Men Ortiz är envis och kommer knappast nöja sig med detta. Som han sa, han är bara 31 och har många år framför sig. Vi får se hur länge Lidell pallar trycket. Personligen hoppas jag han får behålla sin titel i många år till, då jag verkligen tycker att han har förtjänat den. Samtidigt är det alltid roligt när de stora slåss om ett sådant eftertraktad bälte, det blir liksom mer tryck i matcherna.

För övrigt saknar jag Randy Couture... UFC är inte detsamma utan honom!
We all miss you Randy!

Kommentarer
Postat av: BergarnPersson

Jag delar verkligen din saknad efter Randy, men han kommer ju att fightas igen nu den 3:e Mars. Fast då kommer han att fightas i heavyweight för att ta tillbaka sitt bälte där. Undrar ifall han kommer att ha övermod och utmana Lidell också för att ta tillbaka det bältet också... Kanske att hoppas på för mycket, men roligt vore det. Är du insatt i UFC eller Pride? Vore roligt att ha nån att diskutera matcher med... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback