allmänt jobbigt

Ibland blir inte saker som man tänkt sig... plötsligt får man mer att göra än vad man tänkt och planer man hade skjuts på framtiden. Men man kan inte göra annat än att gilla läget och göra det bästa av situationen. Ni känner nog igen er?

Just nu handlar det om min utbildning. Jag har en rest kvar från A-kursen som jag måste tentera av innan jag kan ta ut min examen och börja söka jobb. Jag hade förstått det som att det var en hemtenta, men tydligen är det en salstenta som går av stapeln först i slutet av februari! Så mina jobbplaner hamnar lite på is och jag får en stressig start på terminen (blir 25 poäng denna termin istället för 20)

Men men... inget att lipa över. Jag som satt mig i denna situationen eftersom jag inte tenterat av den tidigare. Det ska nog gå bra! På ett eller annat sätt så gör det ju alltid det :) Man får försöka kombinera roliga saker (tex trevligt umgänge eller god mat) med alla måsten så känns det inte lika jobbigt.

Ikväll ska jag träffa mitt gos... det gör mig alltid glad.

Kommentarer
Postat av: Ängla

Hej gumman! Du är så duktig. En sak bara, du behöver ju inte "hämta ut" din examen, om du läst en magister behöver du ju inte ha den på papper för att börja söka jobb, utan du kan rapportera att du läst den. Söka jobb kan man ju göra oavsett hur många poäng man läst... så varför inte söka på under tiden innan de där sista poängen är tagna också? Det kan ju ta tid att få ett bra jobb också osv. Puss!!!

Postat av: Helena

Ängla: Hej gumman! Jo det är sant, kom på det sen också att jag kan ju göra så :) Får skriva i CVn så länge att jag kommer få ut min examen i februari. Tråkigt bara för trodde det skulle gå snabbare, men nu är det som det är... bara jag får den förr eller senare så! tack för ditt stöd!! Hoppas du mår bra sötaste, puss!!

2007-01-09 @ 18:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback