Bo Holmström

Min favoritreporter i svenska nyhetsmedier har i många år varit Bo Holmström. Jag tror min fascination av hans förmåga att fånga lyssnaren hade sin början i rapparen Ken's skiva. Bo Holmström stod för introt på den skivan, han pratade om samhället och hur vanligt det är att vi hellre slår dövörat till istället för att faktiskt se verkligheten för vad den är. Hans lugna röst och hans skarpa ord fick mig helt hooked! Jag var nog 15 år då tror jag.

Idag ser/hör man mest Bo Holmström i TV4 nyheterna eller i Drevet som gått på TV4 en tid. Om ni ramlar på ett nyhetsinslag med Bo rekomenderar jag er verkligen att lyssna. Han är genialisk!
Tyvärr börjar åren hinna ifatt honom och har vi otur kommer han snart pensionera sig. Sverige kommer sannerligen förlora en toppenreporter!

Kommentarer
Postat av: Ängla

Du får gärna boka! :) Ska jag hämta ut biljetterna? Har fortfarande kvar min gratisbiljett som jag fick av little Pa i julas, så vill gärna utnyttja den, när jag ändå går på bio. Alt. kan vi ju hämta ut biljetterna tillsammans, vi ska ju ändå ses innan? :) Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback