besviken

Ja, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var besviken. Jag har sökt jobb i 2 månader nu och ännu har inget hänt, vilket känns lite nedstämt. Men jag vet ju samtidigt att sådant här tar tid, så det är väl bara att kämpa på och hålla ut... en dag så. (hoppas den dagen kommer snart bara)

Jag är så trött på att plugga. Eller egentligen är jag nog mest trött på boendesituationen och den dåliga "lönen". Jag vill tjäna pengar! Jag vet, det låter ytligt och typiskt västerländskt, men jag måste ändå erkänna att det lockar väldigt. Slippa räkna hundralapparna varje dag för att se hur många hundralappar man får göra av med i veckan för att det ska gå runt hela månaden.

Jag vill ha jobb helt enkelt! Av många olika anledningar.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej tjejen!
Förstår att det kan kännas besviket... Fast jag är lite småglad! Nu får jag ju träffa dig oftare! ;-) Men oroa dig inte. Du kommer att få jobb. Men det mesta händer när man inte fokuserar på det utan lugnar ner sig, blir sig själv (det blir bättre ansökningsbrev då) och håller sig samtidigt övertygad om att allt alltid ordnar sig till det bästa (dagens moralkaka, max en per dag från mig(för att undvika knytnävsslag ;>). Kramar!

2007-03-01 @ 10:25:48
Postat av: Helena

Madeleine: Åh, tack vännen! Ja, det ordnar sig alltid :) På något sätt.

Postat av: Ängla

Det kommer gumman! Kämpa på och ge inte upp. Det kan ta daaar att få det jobb man vill ha. Och du pluggar ju samtidigt också. Det kan ta tid. Puss gumman

2007-03-01 @ 18:32:09
URL: http://vildangeln.blogg.se
Postat av: Helena

Ängla: Tack sötaste, du har så rätt så.. sådana här saker tar tid. Jag blir bara så frustrerad när man inte ser något resultat, men det gäller väl att vara tålmodig :) Puss bästis!

2007-03-01 @ 19:15:48
URL: http://www.aeris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback