this is the first day of the rest of my life

Ja det känns faktiskt så. På två dagar har jag både skaffat mig jobb för höstterminen (och sedan berättigande till a-kassa om så skulle bli fallet) samt någonstans att bo. Förhoppningsvis får jag hyra ett rum med egen ingång och kokvrå i Tunabackar. Ska titta på det på måndag, det lät onekligen nästan för bra för att vara sant.

Min mamma är fortfarande sjuk, och jag vet inte om jag någonsin kommer kunna förstå eller acceptera det. Det kommer ta många år innan jag sörjt färdigt. Och jag kan aldrig förlåta den eller det som lät detta ske. Aldrig.

Men det faktum att mitt egna liv börjar ordna upp sig känns vädligt skönt. Det är en sådan befriande känsla att inte behöva leva på CSN längre, slippa se skulderna bli större och större. Även om jag inte tjänar så jättebra på detta jobbet så är det framför allt mina pengar, inte pengar jag lånar och sedan måste betala tillbaka.

Sen att slippa dela kök med 11 stycken andra känns inte helt fel det heller. Slippa komma in i ett kök med gammal disk och sopor som borde bytts för flera dagar sedan. Även om jag bor inneboende så är det mycket mer privat än vad det här har varit. Jag hoppas det blir bra!

Jag antar att det skönaste är att få bli "min egen". Slippa vara beroende av andra när det gäller ekonomi, slippa bo med en massa andra människor. Bara få leva mitt liv, tjäna mina pengar och bo i min lilla "lägenhet".

I have a good feeling about this.

Kommentarer
Postat av: Ängla

Åh vad kul gumman! Ser fram emot att få höra mer om ditt nya boende snart. Mejl i din inbox, förresten. Puss!

Postat av: Helena

Ängla: Tack sötaste du! Jag mailade precis tillbaka :) Ha det super i Dalarna. Puss!

2007-08-05 @ 11:43:29
URL: http://www.aeris.blogg.se
Postat av: elin

Hoppas du har tur med boendet! Tyvärr brukar ju folk ha en förmåga att vara lika desperata efter att hyra ut som man som nyinflyttad student var efter att hitta någonstans att bo *hemska minnen*

2007-08-05 @ 14:34:43
Postat av: Helena

Elin: Ja, det ska nog gå bra. Det är väl bara bra för mig om folk är desperata att hyra ut :)

2007-08-05 @ 19:14:28
URL: http://www.aeris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback