kära pappa & jobbfunderingar

Nu har min kära pappa skaffat msn! Känns tryggt och skönt att se hans namn där, på nåt sätt känns både pappa och mamma ännu närmre än förut. Nu behöver vi inte ens ringa till varandra!

Imorgon börjar skolan igen. Lovet gick alldeles för fort (som alltid). Det är väl med blandade känslor jag tänker på morgondagen, det ska bli roligt att träffa folket igen, men inte roligt att plugga.

Jag ska titta närmare på vad för slags bidrag jag kan få imorgon. Det lockar mer och mer att sluta plugga och söka jobb på heltid. Till och med kvinnan på Arbetsförmedlingen tyckte det vore det bästa, vilket sporrar mig ännu mer. Har hänt 2 gånger nu att jag måste tackat nej till korta jobbuppdrag eftersom jag haft tenta då eller behövt plugga. Men jag vill ju jobba!? Trots det måste jag säga nej för att det handlar om ekonomisk inkomst. Allt handlar om pengar för mig, konstant, alltid. Börjar bli väldigt tröttsamt att leva på minimum och aldrig ha tillräckligt med pengar för att kunna slappna av.

Kommentarer
Postat av: Ängla

Kul att din pappa skaffat msn. Ma har det också, men blir inte att vi talas vid där så mycket ändå. Låter bra. Att söka jobb är ju ett heltidsjobb också, sägs det. U go girl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback